zondag 23 juni 2013

Opdracht 4 Feedback omgebouwde les

Feedback van Juli Hoekstra & Charelle van der Lans:

1.      Wordt er rekening gehouden met de belevingswereld van het kind?
Ja, de kroonwisseling was een tijdje terug enorm in het nieuws. De kinderen spraken erover en ook op scholen is er veel aandacht aan besteed. Dat de kinderen nu een beeldende activiteit krijgen over de kroonwisseling is dus helemaal op het juiste moment!
2.      Is de inleiding motiverend voor de leerlingen?
Ja, de kinderen krijgen foto’s en misschien een filmpje te zien. Op deze manier vormen ze een goed beeld van wat er zo kenmerkend is aan het koningshuis.
3.      De opdracht: is er sprake van een duidelijk beeldend probleem?
Ik denk dat het beeldende probleem redelijk ruim genomen is. Als je hier meer richting aan geeft is het voor de kinderen direct een stuk duidelijker wat nu precies de bedoeling is.
4.      Worden de leerlingen door de les opzet gestimuleerd tot eigen vormgeving?
Het is me niet helemaal duidelijk wat de kinderen nu uiteindelijk gemaakt moeten hebben. Het is een breed onderwerp dus ik denk dat de kinderen zich erg creatief kunnen uiten. Persoonlijk zou ik er wel iets meer eisen aan stellen.
5.      Straalt het gekozen beeldmateriaal de huidige tijd uit?
Ja, de kroonwisseling is iets wat enorm speelt. Beatrix, Willem-Alexander en Maxima zijn het gesprek van de dag dus ik denk dat kinderen hier graag iets mee zullen willen doen.
6.      Geef een aantal verbeterpunten/aanvullende suggesties
Geef de opdracht een iets duidelijker doel. Het is niet geheel duidelijk wat de kinderen nu aan de foto(‘s) moeten aanpassen.
7.      Wat is het sterkste onderdeel van de les, en waarom?

Het onderwerp sluit echt perfect aan op de belevingswereld. Kinderen hebben koningsspelen gehad en het non-stop over het koningshuis. Zo kunnen de kinderen dit ook nog op een expressieve manier toepassen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten