Feedback van Juli Hoekstra & Charelle van der
Lans:
1.
Wordt er rekening gehouden met de belevingswereld van
het kind?
Ja,
de kroonwisseling was een tijdje terug enorm in het nieuws. De kinderen spraken
erover en ook op scholen is er veel aandacht aan besteed. Dat de kinderen nu
een beeldende activiteit krijgen over de kroonwisseling is dus helemaal op het
juiste moment!
2.
Is de inleiding motiverend voor de leerlingen?
Ja,
de kinderen krijgen foto’s en misschien een filmpje te zien. Op deze manier
vormen ze een goed beeld van wat er zo kenmerkend is aan het koningshuis.
3.
De opdracht: is er sprake van een duidelijk beeldend
probleem?
Ik
denk dat het beeldende probleem redelijk ruim genomen is. Als je hier meer
richting aan geeft is het voor de kinderen direct een stuk duidelijker wat nu
precies de bedoeling is.
4.
Worden de leerlingen door de les opzet gestimuleerd
tot eigen vormgeving?
Het
is me niet helemaal duidelijk wat de kinderen nu uiteindelijk gemaakt moeten
hebben. Het is een breed onderwerp dus ik denk dat de kinderen zich erg
creatief kunnen uiten. Persoonlijk zou ik er wel iets meer eisen aan stellen.
5.
Straalt het gekozen beeldmateriaal de huidige tijd
uit?
Ja,
de kroonwisseling is iets wat enorm speelt. Beatrix, Willem-Alexander en Maxima
zijn het gesprek van de dag dus ik denk dat kinderen hier graag iets mee zullen
willen doen.
6.
Geef een aantal verbeterpunten/aanvullende suggesties
Geef
de opdracht een iets duidelijker doel. Het is niet geheel duidelijk wat de
kinderen nu aan de foto(‘s) moeten aanpassen.
7.
Wat is het sterkste onderdeel van de les, en waarom?
Het
onderwerp sluit echt perfect aan op de belevingswereld. Kinderen hebben
koningsspelen gehad en het non-stop over het koningshuis. Zo kunnen de kinderen
dit ook nog op een expressieve manier toepassen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten