We hebben de les: 'ik zie, ik zie wat jij niet ziet' omgebouwd.
Lesfasenmodel voor college 3
Het lesfasenmodel vormt de structuur van een les beeldende vorming.
Voorbereiding *
|
Context
|
Belevingswereld
Je laat
aan de kinderen een filmpje zien over de troonwisseling en verteld hierover.
De kinderen moeten hun eigen foto koninklijk gaan veranderen.
|
Basisplan
|
Opdracht
en randvoorwaarden
Je zelf
koninklijk veranderen.
| |
Doelen
|
Beeldend
doel:
Koninklijke
uitstraling door middel van vorm en kleur
Technisch
doel:
Sits
papier, scheurtechniek met duim en wijsvinger
|
|
Receptie
/Oriëntatie * |
Introduceren
|
Beeldcultuur Wat is koninklijk?hoe zie je er koninklijk uit? Met de kinderen over hebben ook
aan de hand van plaatjes en misschien een filmpje over de koningin.
|
*
|
Instrueren
|
Beeldend Probleem
Wat is koninklijk? Met de kinderen over hebben ook
aan de hand van plaatjes en misschien een filmpje over de koningin.
|
Productie
| ||
Reflectie
/Nabeschouwing * |
Nabespreken
|
Reflecteren
Met de
kinderen het erover hebben, wat vond je moeilijk, wat ging er goed?
|
*
|
Beoordelen
|
Beoordelingscriteria
(matrix)
Complimenten
geven, tekeningen ophangen in de klas.
|
Geen opmerkingen:
Een reactie posten